بچه های زاهد شهر

بچه های زاهد شهر

من این وبلاگ را برای همه ی مردم ایران و البته بخصوص مردم زاهد شهر ساخته ام

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 14
بازدید کل : 341
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


دایی، شناسنامه فوتبال ایران در جهان
علی دایی جزو افراد مشهوری است که می‌توان گفت فوتبال ایران را با وی می‌شناسند وی به نوعی شناسنامه فوتبال ایران است زندگی نامه وی را در زیر مشاهده کنید.

به گزارش

خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران

، علی دایی متولد اول فروردین سال 1348 بازیکن سابق تیم ملی ایران و از مشهورترین بازیکنان تاریخ تیم ملی فوتبال ایران است او در تاریخ 12 اسفند 1386 طی حکمی از سوی علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران با قراردادی سه ساله به عنوان مربی تیم ملی اعلام شده و پس از مدتی از تیم ملی دور شد.



وی تا پایان جام جهانی 2006 بازیکن اصلی و کاپیتان تیم ملی ایران بود.



دایی 109 گل در کارنامه خود دارد و با فاصله زیادی بهترین گلزن بازیهای ملی در تاریخ فوتبال جهان است در سال 1386 خورشیدی فدراسیون آمار و ارقام فوتبال علی دایی و رده بیست و ششم لیست بازیکنان به تاریخ فوتبال جهان قرار گرفت که در این فهرست وی به عنوان تنها بازیکن آسیایی در میان برترین های تاریخ فوتبال مشاهده می شود.



دایی سابقه بازی در تیمهای مهم و بوندس لیگا همچون بایرمونیخ را دارد و به همراه این تیم نائب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافته و همچنین یکی از اعضای کمیته فنی فیفا است.



دایی فوتبال را در باشگاههای کوچک شهر اردبیل آغاز کرده است او پس از قبولی در  دانشگاه صنعتی شریف تهران به تیم تاکسیرانی تهران و سپس به بانک تجارت پیوست و در این تیم بود که مورد توجه بیشتری قرار گرفت برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد.



دایی بعدها به تیم پرسپولیس و سپس السعد قطر پیوست و از  این تیم راهی اروپا شد و همراه با کریم باقری به باشگاه آلمانی آرمینا بیلفیلد و خداداد عزیزی به  اف س کلن پیوست . مقصد بعدی او بایرن مونیخ آلمان بور، فرانس کلن بائر رئیس باشگاه بایرن، علی دایی را برای این باشگاه انتخاب کرد و وی را مهاجمی در سطح جهانی معرفی کرد و حضور دایی به بایرن آلمان نقطه اوج فوتبال او بود زیرا پیش از آن حضور بازیکن ایران و حتی آسیایی در یک باشگاه نظیر بایرن مونیخ سابقه نداشت دایی به همراه بایرن مونیخ تا فینال جام باشگاههای اروپا رفت و در نهایت مدال نقره آن بازی ها را به دست آورد گرچه دائی در بازی فینال به میدان نیامد.



وی سپس به هرتا برلین پیوست و با پوشیدن پیراهن شماره 9 از اصلی ترین بازیکنان این تیم بود.


دایی با هرتا هم در جام باشگاههای اروپا بازی کرد و دوبار دروازه چلسی و یک بار دروازه آث میلان را گشود حضور موفق وی در باشگاههای اروپایی راه را برای بسیاری از بازیکنان آسیای از جمله هیده توش ناکاتا و مهدی مهدوی کیا گشود.



علی دایی با باشگاه سایپا به عنوان بازیکن و سرمربی تیم سایپا در سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد این تیم توانست در خرداد سال 86 قهرمانی ششمین دوره لیگ برتر را بدست بیاورد.



او همزمان با قهرمانی سایپا در روز 7 خرداد 1386 با زولا گل قهرمانی سایپا، که آخرین گل رسمی آقای گل جهان بود از بازیگری در رشته فوتبال در مقاطع رسمی برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.



از نقاط اوج دوران ورزشی وی می‌توان روز 24 آبان 83 را نام برد که وی در این روز و در مسابقات مقدماتی راه یابی تیم ملی به جام جهانی، 4 بار دروازه لائوس را گشود با نام خود را به عنوان  اولین فوتبالیست تاریخ جهان که 100 گل در بازی های ملی به ثمر رسانده ثبت کند علی دایی در لیگ برتر ایران در سال 86 به عنوان سرمربی و بازیکن توانست تیم سایپا را به قهرمانی برساند./مح




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: امیر حسین علیزاده تاريخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to bachehayzahedshahr.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com